סוכרת

סוכרת הינה מחלה בעלת מאפיינים כרוניים, אשר יש לחיות איתה בכפיפה ואיזון למשך חיים שלמים. לא תמיד אנשים מודעים לעובדה כי הם נמצאים בקבוצת סיכון לפתח סוכרת. בשיתוף אתר סוכרת להלן מידע חשוב למניעה ולטיפול במחלה

הגורמים להתפרצות הסוכרת נמצאים במחקר מתמיד, עם זאת ידוע כי מרכיב תורשתי קיים בכל אחד מסוגי הסוכרת. גורם זה אינו ניתן למניעה ולא נמצא בשליטת החולה. בסוכרת מסוג 2, הגורמים המשמעותיים אשר ניתנים לפיקוח ושליטה הם עליה במשקל ואי הקפדה על פעילות גופנית. כיום ידוע, כי מחלת הסוכרת מתפתחת לאורך זמן, ומתפרצת כאשר לא נעשה שום שינוי בגורמי הסיכון.

שנים של אכילה מופרזת, רבת פחמימות ונטולת סיבים, ללא פעילות גופנית או פעילות גופנית מועטה, מגדילים את הסיכון לפתח סוכרת. השמנה משמעותית מעלה את תנגודת הגוף ליצירת אינסולין, מסבה נזק לכבד, מדגישה את החסרים התזונתיים ומעלה את שכיחותם של תופעות אחרות כמו יתר לחץ דם, וטרשת עורקים ומביאה את רמות הסוכר לרמות גבוהות מאד, או גבוליות. לא תמיד מצב זה יהיה ידוע לחולה עצמו מכיוון שהוא לא מלווה בתסמינים.

מניעת סוכרת באמצעות תזונה בריאה

ארוחה מלאת פחמימות מעלה את ערכי הגלוקוז בדם, בהתאמה לכמות והרכב הפחמימות שנאכלו. על מנת למנוע מצבים של תזוזות קיצוניות ברמות הסוכר, על חולי סוכרת גבולית או אוכלוסיית המבוגרים בכלל, לאכול תזונה בריאה ומגוונת ככל האפשר. לרוב, יומלץ להם על פחמימות מלאות (אורז וקמח מלא), דיאטה רבת סיבים (פירות וירקות), המעטה בכמות הסוכר והנתרן ואכילה מסודרת ומוקפדת.

ייעוץ תזונתי יכול למנוע מצבי סוכרת רבים, כמו גם עלייה בהרגשת האנרגיה. אנשים רבים ירגישו כי תזונה מאוזנת ובריאה יכולה לשפר את הרגשתם ולתרום רבות לפרופיל בדיקת הדם שלהם. ככל שאנשים יקדימו ויאמצו לעצמם אורח חיים בריא יותר, כך מניעת המחלה תוכל להיות אפקטיבית יותר ולמנוע מקרים רבים של סיבכים או תופעות לוואי לא רצויות. הירידה במשקל יכולה להתלוות לדיאטה החדשה או לפעילות הגופנית המומלצת במצבים אלה.

מניעת סוכרת באמצעות פעילות גופנית

פעילות גופנית סדירה, ברמת מאמץ בינוני, יכולה למנוע את התפרצות הסוכרת. מעבר ליכולתה של הפעילות הגופנית לתרום לירידה ברמות הסוכר בדם, היא מאפשרת ירידה במשקל באופן קל ובריא יותר. אין הגבלה על סוג הפעילות הגופנית הנדרשת, ובלבד שתהיה עקבית סדירה. פעילות גופנית יכולה לעזור, אף לאלה החולים כבר בסוכרת על ידי עידוד פעילות האינסולין, כך שיוכלו להילקח תרופות במינון נמוך יותר.

הפעילות הגופנית הנחשבת לטובה ביותר, למטרת מניעה, היא פעילות אירובית כמו ריצה, קפיצה, צעידה, שחיה ועוד פעילויות כיד הדמיון הטובה. לפעמים, יומלץ לבעלי סוכרת סמויה, לבצע את הפעילות הגופנית כאשר היא מלווה בבדיקות דם לבדיקת רמת הסוכר. הקישור בין הפעילות הגופנית וירידה ברמת הסוכר יכול לתת מוטיבציה נוספת ולעודד את המשך הפעילות.




מאמרים אחרונים

קישורים
- שילוב דיאטה עם פעילות גופנית
- כולסטרול
- כאבי ראש
- טיפול בורידים בולטים


תנאי שימוש

מפת האתר
כנסת צעירה 2012