דיאטת שומרי משקל - תפריטי דיאטה בריאה

השמנה ומשקל גבוה הפכו לאחת הבעיות המרכזיות של האדם בעידן המודרני; המגוון האינסופי כמעט של סוגי המזון המפתים, מזונות מתועשים ועתירי קלוריות כמו גם היעדר פעילות גופנית מובילים כמעט באופן בלתי נמנע להצטברות מאגרי שומן עודפים בגוף ולהשמנה.

השמנת היתר הפכה לאחד מגורמי הסיכון הגדולים ביותר להם חשופה האוכלוסייה. משקל גבוה מהממוצע לא רק שאיננו אסתטי הוא גם כרוך בלא מעט סיכונים: כולסטרול גבוה, לחץ דם, בעיות נשימה, מחלות לב, וסיכונים רבים נוספים.

למרות שרבים מאיתנו מודעים לכך שגזרה חטובה ושמירה על משקל ממוצע אינם רק טרנד אופנתי או עניין של יופי אלא הם גם מתכון לבריאות ולאריכות ימים, לא תמיד אנו מצליחים לאמץ הלכה למעשה הרגלי תזונה נכונה, דיאטה בריאה ואורח חיים בריא.

כולנו רוצים להראות טוב יותר, להיות בריאים ולהאריך ימים אך לרוע המזל שיטת הדיאטות הקצרות והממוקדות לרוב איננה מצליחה; שכן, הרעבה עצמית אינטנסיבית איננה הדרך הנכונה לירידה במשקל אלא דיאטה הדרגתית ומושכלת הכוללת, בין השאר, אימוץ אקטיבי של אורח חיים בריא יותר, שינוי דפוסי החשיבה, אכילה נכונה על בסיס של תפריט מאוזן ובריא והקפדה על פעילות ספורטיבית קבועה.

מטרתה של דיאטה בריאה ונכונה היא לא לרדת במהירות ובאופן קיצוני במשקל אלא להחליף את הרגלי האכילה הישנים והפסולים בהרגלי אכילה טובים ונכונים יותר ולרדת במשקל בצורה הדרגתית ומתונה שתישמר לאורך זמן.

כאשר מאמצים אורח חיים בריא יותר, חשוב מאוד לזכור כי השינוי צריך לבוא מבפנים; שינוי אמיתי דורש, בראש ובראשונה, ניסיון לחקור ולהבין מהם הגורמים הפנימיים והנפשיים להשמנה לצד ההקפדה על תפריט בריא ומאוזן.

הדרך להרזייה בריאה - דיאטה נכונה ואחראית

ממחקרים שונים עולה כי דיאטה חד פעמית היא פעמים רבות אחד הגורמים העיקריים להשמנת יתר.

הרעבה עצמית לא מבוקרת או אפילו התחושה הפסיכולוגית המתלווה להגבלה של צריכת המזון מגבירות באופן לא מודע את הפיתוי ואת הצורך.

מטבעה, יוצרת הדיאטה מצב תודעתי של הגבלה כמו גם של עיסוק אינטנסיבי בקלוריות ובמזון; שני אלה לא רק שאינם תורמים להצלחתה אלא עלולים פעמים רבות אף להשיג את המטרה ההפוכה. לכן, כדי להצליח בדיאטה חשוב מאוד לאמץ דפוסי חשיבה חיוביים ופרופורציונאליים ולא לשקוע בעיסוק כפייתי במזון ובדיאטה.

דיאטה ותזונה נכונה אינם קשורים לסנקציות מחמירות או להגבלות אלא לאורח חיים בריא יותר.

תפריט מאוזן ונכון צריך להתבסס על צריכה מבוקרת של פחמימות, חלבונים ושומנים. נוסף לכך, יש להקפיד על צריכה של ויטמינים ומינראלים הנחוצים לגוף לצורך תפקודו התקין.

חשוב מאוד לבנות תפריט הכולל כמה שיותר ירקות, מזון טבעי ולא מעובד, קטניות, קמח מלא ומוצריו, אורז מלא ושאר פריטי מזון בריאים.

את המוצרים עתירי הסוכרים יש להחליף בפירות העונה. חשוב לאכול דגים, עופות ואפילו בשר המספקים לגופנו ברזל וחומרים חיוניים אחרים אך כדאי לבחור במוצרים דליי שומן ולהימנע כמה שיותר מצריכה של שומן רווי.




מאמרים אחרונים

קישורים
- משכנתא הפוכה
- חוק סיעוד
- בריאות
- אימון אישי


תנאי שימוש

מפת האתר
רוצה לרדת במשקל? מאות ואלפי תפריטי דיאטה בריאה ונכונה מחכים שתקבלו החלטה לרדת במשקל. איך עושים דיאטה בשילוב פעילות גופנית נחוצה לצורך הרזייה?